هوشمند سازی مرغداری با هزینه کم

هوشمند سازی مرغداری با هزینه کم

روش اجرای پروژه مرغداری هوشمند با کمترین هزینه

امروزه در بحث هوشمند سازی مواردی مانند هزینه و زمان اجرای پروژه از مهمترین مواردی هستند که برای مرغدار هائز اهمیت می باشد. در وهله ی اول مرغدار تصور می کند اجرای یک پروژه هوشمند سازی دست کم چند ده میلیون هزینه و چند هفته زمان لازم دارد. حال ما در اینجا تجهیزی را معرفی خواهیم کرد که مرغدار با کمتر از یک میلیون تومان و در کمتر از یک روز یک سیستم هوشمند ساده ، جامع و مفید را با کیفیت مطلوب برای سالن خود پیاده کند.

دستگاه هوشمند پیامکی چهار سنسور TM6

دستگاه فوق یک تجهیز کاملا صنعتی با دقت اندازه گیری بالا ، پروتکل ارتباط بیسیم و سیستم هوشمند ترموستات می باشد. دستگاه از چهار سنسور دما مدل DS18B20 بهره مند است. سنسور نامبرده یک قطعه با بستر ارتباطی دیجیتال بوده و نسبت به سنسورهای آنالوگ دارای برتری های ویژه ای است. از مهمترین این مزایا حفظ دقت اندازه گیری در سیم کشی های طولانی می باشد. بدین ترتیب امکان سیم کشی هر سنسور تا فاصله ی 50 متر از دستگاه وجود خواهد داشت.

>> مشاهده مشخصات و سفارش محصول

✔️ ارتباط با سنسورها : دستگاه فوق دارای 4 سنسور دمای مجزا با غلاف استیل می باشد و سنسورها در نقاط مختلف سالن ( برای سالن های بزرگ ) یا در سالن های مختلف تعبیه می گردند و به ورودی دستگاه سیم کشی می شوند. سنسورها مقادیر دقیق دما را به دستگاه اعلام نموده و دستگاه بر روی نمایشگر LCD مقادیر دمای تمامی سنسورها را نمایش خواهد داد. لازم به ذکر است که سیم ارتباطی با سنسورها سه رشته می باشد و بوسیله کابل دو زوجی براحتی عمل سیم کشی سنسورها به محل های مختلف قابل اجراست.

https://www.tandyonline.com/media/catalog/product/cache/590206bcb99d8cdaa34f04be73cd5181/9/8/980-381.png

✔️ کنترل لوازم برقی : دستگاه دارای 6 خروجی فرمان می باشد و امکان کنترل انواع تجهیزات برقی سالن اعم از روشنایی ، تهویه ، گرمایش و سرمایش بوسیله ی این خروجی های فرمان وجود خواهد داشت. خروجی ها بواسطه ی کنتاکتورهای صنعتی امکان کنترل تجهیزات برقی پر قدرت نظیر فن های با توان بالا را نیز خواهند داشت. اجرای این اتصالات بوسیله ی تکنسین برق به سادگی قابل انجام است.

✔️ ترموستات هوشمند : دستگاه فوق این قابلیت را دارد که در دماهای مشخص دلخواه تعیین شده ، تجهیزات گرمایش و سرمایش را بصورت خودکار روشن و خاموش کند. بعنوان مثال مرغدار مشخص می کند پس از رسیدن دمای سالن به 27 درجه سیستم گرمایشی ( هیتر ) روشن شود و تا زمان رسیدن دمای سالن به 32 درجه روشن بماند.

✔️ بستر ارتباط بی سیم : دستگاه فوق دارای ورودی سیم کارت جهت برقراری ارتباط با انواع گوشی های موبایل می باشد. پس از جایگذاری سیم کارت در ورودی دستگاه بوسیله ی نرم افزار اندروید امکان ارتباط بیسیم با دستگاه میسر می گردد. بدین ترتیب امکان مشاهده ی دمای تمامی سنسورها و کنترل از راه دور تمامی تجهیزات برقی متصل به دستگاه وجود خواهد داشت. مزیت اصلی این بستر ارتباطی عدم محدودیت فاصله می باشد. سیستم فوق بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق SMS امکان ارسال و دریافت مقادیر را از فاصله صدها کیلومتر را خواهد داشت. بعنوان مثال کاربر از تهران امکان مشاهده دمای سالن ها و امکان ارسال دستور به تجهیزات مرغداری خود در شهرستان را خواهد داشت.

✔️ هشدار غیر مجاز شدن دما : یکی از موارد مطرح در این سیستم ، هشدارهای دمای غیر مجاز می باشد. مرغدار می تواند مشخص کند که در چه دمایی دستگاه وضعیت اضطراری سالن را به مدیران دستگاه مخابره کند یا یک آژیر را برای مدت زمان مشخصی به صدا در آورد. بعنوان مثال مدیر مرغداری مشخص می کند دمای هشدار سطح پایین 25 درجه و سطح بالا 35 درجه باشد. چنانچه اتفاق غیر منتظره ی خاصی نظیر قطعی برق ، خرابی احتمالی سیستم های گرمایش و فن ها باعث غیر مجاز شدن دمای سالن گردید ، دستگاه بلافاصله وضعیت را به 5 شماره موبایل SMS نموده و با آن ها تماس برقرار خواهد کرد.

✔️ ورودی های ارسال آلارم : دستگاه فوق دارای 4 ورودی دیجیتال ارسال خطا می باشد. بدینصورت که می تواند اتفاق خاصی نظیر قطعی برق ، دو فاز شدن شبکه ، خاموشی احتمالی لوازم ، خطای سیستم های حفاظتی و هشدار دهنده ، ورود شخص و سایر موارد فوق را با متصل نمودن سنسورهای دیجیتال مناسب بوسیله ی SMS و تماس اعلام نماید.

✔️ سفارش خرید دستگاه : دستگاه فوق توسط گروه صنعتی الکترو دلتا کنترل مونتاژ و بهره برداری گردیده است. نصب این تجهیز با توجه به آموزش های ارائه شده توسط این شرکت توسط تمامی برقکاران قابل انجام بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد. شما می توانید این تجهیز را با نرم افزار اندروید فارسی و یک سال ضمانت از شرکت دلتا کنترل تهیه نمایید.

وب سایت شرکت : WWW.TERONIX.IR

شماره همراه مسئول فنی : 09133392114

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نظرات شامل انتقادات ، پیشنهادات و سوالات شما راجع به محصولات و خدمات شرکت می باشند.
  • - نظرات شما و سایر بازدید کنندگان در این قسمت منتشر خواهند شد.
  • - ایمیل شما محفوظ مانده و منتشر نخواهد شد.