خانه هوشمند با SMS کنترلر

خانه هوشمند با SMS کنترلر

پروژه خانه هوشمند با اس ام اس

دستگاه های کنترلر پیامکی در کلیه واحدهای مسکونی و تجاری قابل نصب و بهره برداری می باشند. از این دستگاه ها می توان برای کنترل انواع تجهیزات برقی در ساختمان یا مغازه اعم از روشنایی، گرمایش و سرمایش ، آبیاری باغچه ، درب برقی و غیره استفاده نمود. مزیت اصلی این سیستم ها ساده و ارزان بودن آن هاست. سیستم های پیامکی ترونیکس در عین حفظ کیفیت و ضمانت کالا ، دارای قیمت های بسیار مناسبی برای اجرای پروژه های خانه هوشمند می باشند. ترونیکس دارای 20 مدل متنوع سیستم پیامکی با امکانات مختلف و نرم افزار اندروید و ios می باشد. در ادامه یک نمونه پروژه خانه هوشمند با SMS را تشریح خواهیم نمود.

کولر : در این نمونه برای کنترل سرمایش از یک کولر آبی 3000 وات استفاده شده است. از آنجایی که این کولر بیش از 10 آمپر جریان می کشد از یک رله شیشه ای 16 آمپر بعنوان واسط استفاده می کنیم.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51u41Qi8U6L._SY445_.jpg

مطابق تصویر پایه های 2 و 10 کویل یا بوبین رله می باشند که گاها دارای نام متفاوت اند. ( A1 , A2 )

با اتصال برق 220 ولت به این پایه ها رله وصل شده و بین پایه های 1 و 3 یا کنتاکت باز رله که در مسیر فاز ورودی کولر قرار گرفته اند اتصال برقرار گردیده و کولر روشن می شود. بدین صورت کاربر می تواند قبل از ورود به منزل کولر را جهت خنک شدن روشن نماید. همچنین هوشمندسازی سرمایش بر اساس دما نیز امکانپذیر است.  

                   

روشنایی : در کنترل روشنایی تفاوت هایی میان انواع لامپ از نظر میزان جریان مصرفی وجود دارد. لامپ های رشته ای تقریبا جریان ثابتی در طول کارکرد خود مصرف می کنند. بنابراین اتصال لامپ رشته ای تا مجموعا 1000 وات بدون واسطه به هر خروجی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما در مورد لامپ های ال ای دی و اس ام دی بعلت وجود مدارات خاص در ساختار لامپ ها و کشیدن جریان بالاتر از مقدار نامی در لحظه ی روشن شدن، اتصال این نوع از لامپ به هر خروجی نهایتا تا 300 وات مجاز است و برای توان های بالاتر استفاده از کنتاکتور یا رله شیشه ای توصیه می گردد. در مثال کاربردی فوق ما چند لامپ کم مصرف را بصورت مستقیم به خروجی های دستگاه متصل می کنیم. برای انجام این عمل کافی است کنتاکت باز رله در مسیر فاز ورودی روشنایی قرار گیرد یا رله ی دستگاه کنترلر با کلید دستی کنترل روشنایی بصورت موازی بسته شود.                               

 

قفل برقی : دستگاه کنترلر این امکان را برای کاربر فراهم می نماید که خروجی ها را بصورت لحظه ای ( پالس ) نیز کنترل کند. بدین صورت که با ارسال فرمان ، خروجی چند ثانیه ( دلخواه ) وصل و سپس قطع گردد. یکی از کاربردهای این قابلیت در کنترل درب و کرکره های برقی می باشد. بنابراین کاربر قادر خواهد بود با تلفن همراه خود از فاصله دور درب ساختمان را باز نماید.                                                                            

شیر برقی : آبیاری باغچه یکی از مواردی است که بیش از سایر موارد بحث هوشمندسازی آن مطرح می گردد. جهت بهبود این امر دستگاه کنترلر دارای تایمر و ساعت فرمان داخلی می باشد. بدین وسیله کاربر می تواند از راه دور مشخص کند خروجی یا خروجی های مشخصی پس از گذشت زمان خاصی بصورت خودکار خاموش گردند. این قابلیت کاربر را از خاموش کردن سر وقت بی نیاز می کند. همچنین مدل هایی دارای ساعت داخلی با باطری بکاپ می باشند. در این دستگاه ها امکان تعیین نمودن ساعات مشخصی از روز و روزهایی از هفته جهت روشن و خاموش شدن خودکار خروجی ها وجود دارد. بعنوان مثال می شود مشخص نمود که آبیاری روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت 8 الی 9 صبح انجام شود. دستگاه کنترلر همانند یک ساعت فرمان بصورت خودکار این عملیات را انجام خواهد داد.

 __________________  پیشنهاد  __________________

شما می توانید مشخصات فنی و کاتالوگ دستگاه های کنترل پیامکی ترونیکس را در وب سایت گروه صنعتی الکترو دلتا کنترل مشاهده فرمایید :

WWW.TERONIX.IR

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نظرات شامل انتقادات ، پیشنهادات و سوالات شما راجع به محصولات و خدمات شرکت می باشند.
  • - نظرات شما و سایر بازدید کنندگان در این قسمت منتشر خواهند شد.
  • - ایمیل شما محفوظ مانده و منتشر نخواهد شد.